czwartek, 2 października 2014

Kruche z jabłkami i śliwkami

W tym roku pierwszy raz jadłam śliwki. 
Nie mogłam nie zrobić z nimi ciasta. To mój pierwszy wypiek ze śliwkami, jak i z mąką orkiszową (i na pewno nie ostatni!). 
Ciasto smakowało cudownie, zniknęło nie wiadomo kiedy, udało mi się zrobić tylko zdjęcie 'na szybko', ale to znaczy, że ciasto jest naprawdę bardzo dobre.



Ciasto:
400 g mąki orkiszowej
200 g masła
150 g  cukru
szczypta soli
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Nadzienie:
2kg jabłek 

1 kg węgierek
1szkl. cukru (ja nie dodawałam wcale, miałam bardzo słodkie owoce)
1 łyżeczka cynamonu


Śliwki wypestkować, jabłka obrać, pokroić jakkolwiek. Do garnka z owocami dodać cynamon i cukier, dusić do miękkości i zgęstnienia soku, odstawić.

Mąkę wymieszać, z proszkiem, dodać masło, cukier, sól, by kawałeczki masła pokryły się mąką. Dodać jajko i wyrabiać palcami (lub przez jakieś 30sek-1min, w malakserze), zagnieść ciasto, podzielić na dwie części, każdą włożyć do plastikowej torebki i jedną schować do lodówki, drugą do zamrażarki, na ok. 30 min.


Blaszkę do ciasta o wym. 27x37cm, wysmarować masłem i wyłożyć pergaminem.
Ciasto z lodówki pokruszyć na dno, następnie wgnieść dłonią, i schować do lodówki na ok.15 min. Piekarnik nagrzać do 170st.C. Spód podpiec przez 10min.
Na podpieczone ciasto wyłożyć ostudzone nadzienie.
Z zamrażarki wyłożyć drugą część ciasta, zetrzeć drobno na tarce jarzynowej, lub mandolinie w plasterki i tak starte ciasto układać na owocowym nadzieniu.
Piec ok 45 min.
Upieczone ciasto kroić po zupełnym ostygnięciu, kawałki ciasta nakładać szeroką łopatką, jako że ciasto jest cieniutkie, z dużą ilością nadzienia.


* Przepis pochodzi ze strony http://truffle-in-a-rum-chocolate.blogspot.com/ 

1 komentarz:

  1. śliwki to ja mogłabym pochłaniać kilogramami :D
    i ciasta rówineż :D

    OdpowiedzUsuń